Primul care a făcut publică o imagine cu panoul instalat noaptea trecută în scuarul TNOB a fost socialistul Ion Ceban, candidatul Partidului Socialiștilor din Republica Moldova la funcția de primar general al capitalei. Poza a fost realizată încă noaptea, fiind plasată pe pagina socialistului dimineață devreme.

Mai mult ca atât. Pe 11 septembrie acesta anunța pe pagina sa de Facebook „o surpriză” care urma să apară pe data de 12, iar deja pe 12 septembrie a plasat și o poză cu imaginea grafică a proiectului, îndemnându-și susținătorii să spună „Chișinău - te iubesc!”

În dimineața zilei de astăzi, deja după publicarea pozei cu proaspătul panoul din scuarul TNOB, Ion Ceban a susținut o conferință de presă lângă acesta, în cadrul căreia a semnat un angajament public în fața chișinăuienilor. Întrebat despre panoul cu pricina, acesta a spus că a depus mult efort astfel ca acesta să fie realizat. 

„Dacă ați ști Dvs. cât efort am depus pentru a da la o parte toate aceste chestiuțe birocratice. La noi foarte multe decizii se iau, dar se tot întinde, ceea ce mie nu-mi place și probabil nici Dvs. nu vă place când lucrurile care trebuiau făcute ieri, nu se fac cu anii. De aceea, mie îmi face plăcere că acest proiect este pus în realizare. Eu sper că va deveni un punct de atracție ca și multe altele din municipiul Chișinău și eu personal o să-mi fac o fotografie, Dvs. cum doriți”, i-a spus Ceban jurnalistei care i-a adresat întrebarea.

Trebuie de menționat că proiectul este unul realizat din bani publici, anterior Consiliul Municipal Chișinău adoptând o decizie în acest sens, la inițiativa Partidului Socialiștilor. Astfel, internauții au comentat că panoul este folosit de Ceban în scop electoral, fiind promovat ca un nou proiect susținut de PSRM înainte de alegerile locale din 20 octombrie.

Solicitat de TV8, șeful Secției amenajare și salubrizare din cadrul Direcției locativ-comunale a Primăriei Chișinău, Vasile Efros, a declarat că pentru realizarea și instalarea acestuia s-au cheltuit aproximativ 88 de mii de lei.

Întrebat de ce a fost instalat anume acum, acesta a motivat că CMC nu a prevăzut alocarea unor resurse financiare pentru realizarea proiectului, banii necesari fiind identificați abia acum din anumite „economii” înregistrate în primele opt luni ale anului.

Vasile Efros a mai menționat pentru sursa citată că inițial se preconiza instalarea panoului în scuarul catedralei, însă nu se încadra în aspectul arhitectural al zonei. Astfel, s-a decis instalarea acestuia în scuarul Teatrului de Operă și Balet.

Direcția Locativ-Comunală a Primăriei a menționat pe parcursul zilei că proiectul a fost realizat de Direcția generală locativ-comunală și amenajare cu „resurse financiare din bugetul municipal, la inițiativa unei fracțiuni din Consiliul municipal Chișinău”, dar fără a preciza nici resursele financiare, nici fracțiunea care a venit cu inițiativa.

La fel, trebuie de menționat că una dintre pozele atașate mesajului este aceeași pe care a distribuit-o Ion Ceban mult mai devreme.

Unii internauți au spus că nu înțeleg limba în care a fost realizată inscripția cu o „inimioară”, un „I” - „Eu” în engleză și „Chișinău” în română, presupunând că „astfel se scrie în moldovenească”.

Alții însă s-au arătat nemulțumiți nu atât de felul în care a fost prezentată noua „atracție turistică”, cât „lipsa de originalitate” a acesteia, astfel de inscripții putând fi găsite în diverse orașe ale lumii și chiar una la Orhei.

„Orice designer începător din Chișinău putea crea o idee mult mai bună decât această urâțenie. Și, da, dacă o să se facă petiție sau orice acțiune de ÎNLĂTURARE a acestei instalații, eu o voi promova și susține”, a scris jurnalistul Vadin Zgherea, de ceva timp aflat peste hotare.

„Serios?! Asta e tot ce le-a venit in minte? ???? Design urban? N-am auzit!”, a scris la rândul său jurnalista Elena Băncilă.

Fostul deputat Grigore Petrenco a mers și mai departe. Astfel, acesta a prezentat o serie de colaje cu locuri în care inscripția s-ar potrivi, în opinia lui, mult mai bine.

Lasă un comentariu